Februarilistan

 
En månadslista jag hittade hos Klara som jag tyckte sammanfattar februari rätt bra!
 
Hur var februari? 
Som ett töcken, det känns som månaden bara har försvunnit i plugg, plugg och plugg. Fast egentligen är det rätt orimligt att det känns så, för jag har faktiskt gjort ovanligt mycket annat. Men det är nog så att även när jag gjort roliga saker så har pluggrejer legat i bakhuvudet och gnagt, och då känns det som det är det enda jag har gjort.
 
Vad var extra bra? 
Ganska mycket ändå. Ibland känns det som jag inte gör någonting utan bara sitter hemma eller är i skolan, men om man ska sammanfatta februari så har jag hunnit med en hel del grejer ändå. Jag har varit på bio, teater, vernissage, loppis tre helger i rad tror jag, fikat med kompisar, varit ute och ätit tapas med min familj, byggt en växtpiedestal, spelat biljard och shuffleboard och gått på keramikkurs. Så allt det har varit exta bra, plus upptäckten av blodapelsinjuice som är min nya favorit!
 
Hade du velat göra någonting annorlunda? 
Jag hade velat vara lite mer effektiv med min tid, att fokusera på en grej i taget och inte hoppa mellan flikar. Man blir mer ineffektiv av att multitaska och jag börjar känna att jag får sämre koncentrationsförmåga pga mobilen och sociala medier, jag kan läsa ett stycke och sen börja snegla på mobilen och scrolla instagram i 10 min, för att sedan läsa ett stycke till och upprepa. Allting tar så mycket längre tid då, så jag måste verkligen försöka lägga ner med det. 
 
Vad lärde du dig? 
Jag har lärt mig väldigt mycket om korallrev och hur de påverkas av klimatförändringar, jag har börjat lära mig dreja, att träslöjd inte är så läskigt och att spela shuffleboard.
 
Hur klädde du dig? 
Inte särskilt spännande. Jag klär mig otroligt tråkigt på vintern, svarta byxor och en varm tröja för det mesta. Någon enstaka gång har jag dock haft klänning eller kjol vilket jag egentligen trivs bäst i. 
 
Vilken var den bästa boken du läste? 
Jag har inte ens öppnat en bok tror jag, jag har däremot läst en jäkla massa vetenskapliga artiklar om korallrev, men det känns svårt att säga vilken som var bäst av dem, tror ingen kommer söka upp och läsa den ändå :) :)
 
Vad åt du?
Jag har knappt orkat laga mat så det har blivit rätt mycket mackor eller yoghurt. Men när vi väl har lagat riktigt mat så har vi lagat rätt mycket vegetariskt vilket gör mig glad!
 
Vad har du för önskningar inför mars? 
Jag önskar att det går bra på tentan (Som är på min födelsedag!! Sämst), en trevlig födelsedag, att vi får en magisk Paris-resa, att få upp lite hyllor och tavlor på väggarna, att det blir vår på riktigt och att hitta billiga pinnstolar på loppis.
Sandra

Jag hoppas också att ni får en riktigt fin paris-resa även om jag i smyg som sagt hoppas att ni ska ändra er ;)

Svar: Haha tack ;)
Mikaela Puranen

Alicia

"Februari är den grymmaste - februari, den är vår" säger Thåström och det är ett så himla sant citat alltså. Ändå har februari varit min snällaste hittills precis så som hösten överraskade.
Fint att få ta del av dina februarireflektioner! Det där med mobilen och koncentrationsförmågan tror jag är jätteviktigt att medvetandegöra och ha kontroll över. Jag märker det nu när jag har ont i armbågen att jag ändå scrollar instagram trots att jag bestämt att jag ska använda datorn som inte belastar den leden/muskeln. Skrämmande hur jag ursäktar mig själv med "men bara ett par bilder till" för vad sjutton håller jag på med!?!? Då tror jag ändå att jag är bättre däran än många som ALLTID tar till mobilen när de är uttråkade - jag väljer ju hellre ett handarbete - och ändå känner jag mig så påverkad. Näe, det där behöver jobbas med. Tack för påminnelsen!

Svar: Hela den här hösten och vintern har faktiskt varit ovanligt snäll mot mig med, har lite gått och väntat på att det ska bli jobbigt och att jag ska bli lite deppig men har hållt mig på en oväntat jämn nivå ändå! Och det där med mobilen är skrämmande alltså, jag är så mycket mer rastlös numera och kan knappt kolla på en hel film utan att fippla lite samtidigt. Inte okej!
Mikaela Puranen

ISA

hehe jag läste "jag har lärt mig DEJTA".. jag ba aaaaha nu är hon i singelträsket med mig! haha. Kram!

Svar: Hahaha, nog för att jag inte har så stor koll på det där med dejtande nu för tiden kanske med tinder och allt vad det är men nej :P Fortfarande ihop med min kille, 4,5 år snart :)
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Himla fint med en sammanfattande februarilista och att höra att du tagit dig tid att göra roliga saker trots uppsatsskrivning (även om jag vet precis hur det är att man aldrig är riktigt ledig i tanken ändå). Hoppas er Parisresa blir helt fantastisk och att det inte behövs riktigt lika tjocka tröjor där... =)

Svar: Kanske ska göra den här listan till en månatlig tradition, tyckte om den! :) Det enda tråkiga med Paris är ju att det krockar med MM-träffen :( :( :( Men vi får säkert tillfälle att ses en annan gång!
Mikaela Puranen

Jess

Känner så igen mig med sämre koncentrationsförmåga och sociala medier, får galen på mig själv som plockar upp telefonen hela tiden men likaväl fortsätter jag göra det. Skärpning! Jättekul att läsa om drejningen och allt det andra, låter som att februari varit bra trots stress med uppsats och skola :)

Svar: Det som funkar bäst för mig är ifall jag har glömt telefonen i jackfickan när jag kom hem, om jag redan satt mig i soffan ska det mycket till för att jag ska resa mig endast i syfte att hämta telefonen. Fördelen med att vara lat, haha! Kommer vara så mycket keramik i bloggen ett tag när jag glaserat och hämtat hem alla verk, hoppas ni står ut ;) Ju mer jag tänker på det desto bättre var nog februari ändå!
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Ja, det är väl en strålande idé att fortsätta göra månadslistor! =)
Usch ja, det är så himla synd att vi missar varandra på MM-träffen, men det kommer fler tillfällen!


Kom ihåg mig?