Kaktusar i akvarell

 
 
Okej, så här är resten av förra helgwns akvarellmålande, ett gäng kaktusar! Jag kan nog officiellt kallas kaktusbesatt numera. Men det är så himla kul att måla dem att jag nog inte blir förvånad om det blir flera krukor målade inom kort. Alla originalen är i storlek A5 så det gick ganska snabbt att producera det här lilla stickiga gänget. Min favorit är helt klart den här översta, bästa formen på en kaktus! Jag gillar den både med och utan text, alla tre finns i båda utföranden (med och utan text) på min Society6-shop.
Den här bollen gillar jag verkligen krukan på, det ser ut som gammal terrakottakruka som har fått en fin patina, tycker jag. Blomman hade jag kanske skippat såhär i efterhand, men den kanske är lite gullig ändå.
Den här sista är kanske mer en suckulent än en kaktus, fast den påminner lite om en av mina favoritkaktusar som dog :( 
 
 
 
 
 
Jag gjorde också ett mönster av alla tre, som kanske är det finaste av allt ändå tycker jag. Superfin som necessär/saksamlarpåse/vad ska man kalla den (carry-all-pouch på Society6). Om någon känner sig sugen så är det just nu fri frakt och 5$ rabatt på mobilskal! 
Ruth | HungryHeart.se

ÄLSKAR DEM!! Så sjukt djävla snyggt du målar!

Svar: TACK Ruth!!!
Mikaela Puranen

Alicia

Så himla fantastiska! Gillar dem en och en men de förhöjs verkligen av varandra när du sätter ihop dem i ett mönster! Dödsfint och så kul att du fått kakturfrenzy ^^ Är också impad över hur fint du fått till krukan med den runda kaktusen. Sååå snygga blödningar i färgen!

Svar: Taaack Alicia! Blödningarna i den krukan är det jag är mest nöjd med faktiskt! :D
Mikaela Puranen

Ååh vad fint det blev som liten neccesär! Grym du är. :)

Svar: Tack Maria!
Mikaela Puranen

Ååh vad fint det blev som liten neccesär! Grym du är. :)

Louie

Så söta och fina :3

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Pernilla

Så himla fina!! kaktusar är ju fantastiska. Jag har ett litet gäng hemma och älskar dem!

Svar: Tack! Jag med, börjar få en liten kaktusskog nästan!
Mikaela Puranen

Jess

Så himla fina, tycker de gör sig helt fantastiskt ihop! Åh, måste nog plocka fram akvarellerna senare idag, blir så sugen på att måla när jag ser det här :)

Svar: Tack! Åh vad kul, det bästa är ju att få inspirera någon annan <3
Mikaela Puranen

Sanna

Wow! Vilket läckert tygtryck! <3

SV: Skoj att du gillade mina insekter! =)

Sanna | Beauty & Bride

Men guuud vad fina Mikaela. Alltså jag blir lika inspirerad och imponerad varje gång, du är så fyndig och duktig! Blev supersnyggt med mönstret dessutom :)

Jessica

ÅHH älskar dem!! Speciellt mönstret, så himla snyggt!!!

Svar: Tack <3
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?