Stjärnögonblick #2

 
Jag kände att det var dags att kidnappa Wildas koncept stjärnögonblick igen, för den här veckan har varit särskilt fin.
 
☆ Relationer med djur. Jag har varit hundvakt i ett par dagar den här veckan till världens sötaste lilla Hugo, och trots att han väckte oss genom att studsa runt på oss mitt i natten så var det så himla fint att ha honom här. Han är den mysigaste hunden som helst vill sitta i knät och älskar att gosa in sig i filtar!
 
☆ Vädret!!! Det har varit typ 25 grader sedan i onsdags, vi hade till och med över 35 grader i solen på balkongen, sjukt ju!
 
☆ Långledigt. 
 
 
☆ Att ta ledigt med gott samvete. Jag borde egentligen har skrivit på en uppsats den här veckan, men jag har inte skrivit ett ord och bestämde mig för att inte ha dåligt samvete över det alls och bara njuta av ledigheten utan att ha det i bakhuvudet. Jag kommer få desto mer att göra kommande två veckor, men det får det vara värt för jag har slappnat av mer än jag gjort på länge.
 
☆ Hav av vitsippor.
 
☆ Loppislycka. Jag och mamma åkte till Solvalla igår för deras världsrekordförsök i bakluckeloppis (som de slog!) och kom hem med några riktigt fina fynd!
 
☆ Solvarm hud.
 
 
☆ Att allting står i full blom
 
☆ Grillkväll med vänner.
 
☆ Att kunna gå barbent och utan jacka.
 
☆ Jag lyckades centrera en lerklump alldeles själv på drejskivan! Det är vad jag (åtminstone hittills) har tyckt varit det svåraste med att lära sig dreja, och har alltid behövt lite hjälp med det fram tills nu!
 
 
☆ Att sitta i solen på balkongen och plantera om växter.
 
☆ En av mina Minibell-tomater har fått sina första knoppar!
 
☆ Jag har äntligen ett citronträd, det var extrapris på Blomsterlandet! Snart har jag alla växter på min önskelista! 
 
 
 
☆ Jag kör på the 100 day project och tecknar mer än jag gjort på länge! En del har redan fått komma upp på min Society6-shop som har fri frakt tills imorgon kl 09.00!
 
Att kunna skörda vilt från naturen
  
☆ Frukost på balkongen.
 
 
☆ Jag har äntligen fått kryssa kungsfiskare! Jag och mamma var ute och letade efter den förra sommaren, men kunde inte hitta någon (däremot såg vi massa annat kul den gången, så kolla gärna in det inlägget ändå!). Men nu så var den bara där när vi tog en promenad längs Fyrisån med Hugo i torsdags! Och den var så sjukt fin! Finaste fågeln! Jag måste måla en snarast känner jag. Bilderna blev däremot sådär och den här är väldigt kraftigt beskuren, men jag är sjukt glad ändå! Jag fick däremot till en del andra bilder, så det kommer i ett eget inlägg snart!
  
☆ Den här veckans GoT-avsnitt!!!
 
☆ Att få lite färg i ansiktet
 
 
☆ En solvarm kattkropp som stryker sig mot benen
 
☆ Att svalka sig med glass efter att ha varit ute i solen
 
☆ Skogspromenader. Det har blivit betydligt fler än vanligt pga hundsällskap som vill ut och gå. Även om jag knappt varit vaken när vi gått på morgonpromenad är det ett väldigt fint sätt att få starta dagen på.
 
 
Vad för fina ögonblick har ni haft en här veckan?
 
Alicia

Såå himla underbart inlägg och underbar vecka! Wiiie! Hade verkligen velat åka till Solvalla, så dålig tajming att jobba helg.
Men kungsfiskaren alltså vilken grej!! Jag har aldrig sett den! En sak som är ledsam med fågelskådning är ju att ens fotoutrustning helt plötsligt blev alldeles värdelös... MEN jag tänker att jag främst vill fota fåglar för att få referensbilder till målningar/broderier och sånt, och då gör det ju inget om det är illa exponerat, komponerat och brusigt ibland! ;) Förresten syns det lång väg på din bild hur vacker fågeln är! Såna färger alltså <3

Svar: Alltså ja! Det här är ju ändå fotat med min telezoom, men den räcker ju ingenstans. Det här är ändå inte på SÅ långt avstånd, jag såg ju fågeln okej med blotta ögat liksom. Det kanske var 10-15 meter men det räcker inte ändå. Måste skaffa mig en supersuperzoom känner jag, trots att det är tungt att släpa omkring på...
Mikaela Puranen

Louise Stigell

Jag visste inte ens att det finns Kungsfiskare i Sverige! Har jag noll koll eller. Måste steppa upp mitt fågelskådar-game. =) Så så tjusig fågel. <3

Och instämmer med Alicia ang. fotoutrustningen. Det kliar i mig att skaffa teleobjektiv till kameran. Spenderade en hel timme i helgen med att smyga på ett gäng måsar och fick bara till några suddiga foton på långt håll. >_<

Svar: Det finns! Men det är väl inte helt vanligt att få se :) Men jag håller med, så himla tjusig! Den här bilden är tagen med min tele, hahaha. Men jag är sugen på att uppgradera mig till en längre zoom, min är på 250 mm "bara". Skulle vara fint med en på 400 eller till och med 600 mm, men det är så jäkla dyrt!
Mikaela Puranen

Simone

Fina ögonblick. Är så himla sugen på ett eget litet citronträd. Blir definitivt nästa gröna inköp :)

Wilda

Åh vilka ögonblick! Underbart! Kungsfiskaren är ju helt fantastisk! Och din illustration med hjärtat <3 Plus djur. Så många stjärnögonblick de ger, om och om igen.

Sandra

Så himla många fina ögonblick ju <3 och hunden, så söt! Ser ut som en liten räv ju :)

Ruth | HungryHeart.se

Åh, så mycket fint! Hunden är ju hur söt som helst och din hjärtillustration är så himla snygg. Blir så glad av att se all natur bara explodera så här års och att det går att sitta ute utan att frysa.

Svar: Åh jag med, den här senaste veckan har ju varit helt fantastisk vädermässigt! Känns lite sorgligt att det någonsin kommer att regna igen typ :P
Mikaela Puranen

Lili

Härligt att du hakat på, stjärnögonblick är ju så himla fina och viktiga att uppmärksamma! Jag är väldigt förtjust i din teckning och värme + vitsippehav är helt fantastiskt. Synd att det blivit kallt nu igen bara, men på balkongen kan man fortfarande sitta barbent. Så där tänker jag sätta mig nu :)

Svar: Tack! Håller verkligen med, och jag blir så mycket gladare bara av att lista dem såhär också! Här ser det molnigt och ev. regnigt ut idag men kan ju vara mysigt det med :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?