Världsrekord i bakluckeloppis

 
Så i helgen åkte jag och mamma till Solvalla för en megaloppis, tanken var att de skulle slå världsrekord i bakluckeloppis, vilket de också gjorde med över 1000 säljare! Såhär såg det ut när man gick in mot området, det höll alltså till på själva travbanan, och det var bilar längs med banan på båda sidor och även flera rader i mitten av banan. Proppfullt med fyndmöjligheter med andra ord! Det var en av de varmaste dagarna hittills och vi köpte snabbt på oss tunga saker att släpa på, så vi orkade verkligen inte kolla på ALLT, men vi var där kanske 1,5 timme och såg kanske drygt hälften av säljarnas grejer. Tips om man är sugen på fler bakluckeloppisar så håller samma arrangörer i en av mina absoluta favoritloppisar i Stockholm på Täby Galopp! Men nu kollar vi på vad vi fyndade istället tycker jag!
 
 
Jag utökade min djurkrukesamling med en elefant! Jag har länge velat ha just en elefant och när den här uppenbarade sig så var det bara att slå till. Dock funderar jag på om jag ska måla om den till helvit eller ej? Tål att funderas på! Jag köpte de gulligaste salt- och pepparkaren i formen av två små hundar för 16 kronor, tycker så mycket om dem! Mamma köpte ett litet lövfat i glas, hon hade ett likadant hemma och nu har hon två! Betonglövet har vi gjutit och det kan ni se mer av här.
 
 
Jag köpte ännu en piedestal, den här i mer klassiskt utförande, men jag gillar den verkligen i både form och färg. Att den bara kostade 20 kr gjorde det hela till en no brainer, den skulle med hem. Fatet i keramik kände jag att jag behövde också, älskar turkost och mintgrönt i alla nyanser och särskilt fint är det i köket tycker jag. Jag tänker att den blir fin att servera mindre enklare sallader i, eller kanske att ha frukt i.
 
 
En stringhylla!!! SOM jag har velat ha en, men när även de begagnade går för typ 900 spänn på blocket och köp och sälj-grupper så har det inte känts värt. Den här fick jag bara för 350 kronor, och hyllplanen är visserligen lite slitna, men jag tror inte det syns så mycket när den väl sitter uppe på väggen. Sjukt nöjd med det här fyndet!
 
 
Mamma köpte två olika ljuslyktor att ha på altanen, och ett gäng gröna lövassieter. Det är egentligen 9 stycken men jag tog bara fram två för att ta bilden. Gulliga att servera en liten förrätt på! Påsen på bilden är fylld med guldiga gardinringar som jag tänkte att det här måste man ju kunna göra något fint DIY-projekt av. Några idéer? Jag tänkte först göra ett grytunderlägg, men de är i plast så det kommer inte funka att utsätta dem för värme. Mina tankar just nu är att inkorporera dem i något makraméprojekt, men det är så många så det kommer räcka länge. Så kommentera om ni kommer på någon bra idé! 
 
Det var de ganska tunga, men fina fynden från den loppishelgen. Nu avslutar vi med lite gulliga djurbilder jag knäppte samma dag!
 
 
 
Hur gullig och gosig hund får man vara alltså? Saknar honom trots att jag bara hundvaktade i två dagar.
 
 
Maja vaktar pionrabatten. Hon fyller hela 15 år i sommar och är egentligen min katt, men hon bor kvar hos mina föräldrar för hon är så van att kunna gå ute hur hon vill och jag tror inte hon skulle trivas i lägenhet. Men fint att ha henne så nära att man kan hälsa på så pass ofta! 
 
PS. Idag släpper Alicia månadens Monthly Makers tema!!!!
 
Alicia

Åååh jag blir både extremt stressad av att ha gått miste om alla fynd och samtidigt lika stressad av tanken på att komma dit och bli överväldigad av det stora utbudet! Men vilka grymma fynd ni gjorde - SÅ härligt!!! Piedestalen är verkligen superfin och det måste bli så härligt hemma hos dig med alla blommor i olika höjd :)

Svar: Jag kände mig också lite stressad först, men sen blev jag så trött så jag inte orkade känna mig stressad mer hehe. Släpade runt på min hylla som blev tyngre och tyngre kändes det som! Jaa fast just nu är det mer växtkaos än fint, allting står vid fönstrena för att få lite extra ljus men ska strukturera upp dem fint snart igen :D
Mikaela Puranen

Jessica

ÅHH gud så roliga och fina fynd!!! Giullar verkligen piedestalen! Och fatet! Och elefanten!!!! Och lyktan i mässing! Älskar lyktor och grejer som är hektagoner/oktagoner osv. Som de små askarna i glas jag köpte om du minns?? Så fint!!!!

Svar: Jaa jag minns! Jag var och kikade på dem på Åhlens så många gånger men kunde inte komma på vart eller vad jag skulle ha i dom så bidde inget köp :(
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?