Oktober

 
Här skulle det vara en ordentlig film, men min mobil blev överkörd av en buss några dagar in i oktober och jag väntar fortfarande på att den ska bli lagad (och den blir bara mer och mer försenad och jag frustrerad). Jag har inte orkat släpa runt på min kamera och filma och klippa manuellt direkt så den här månaden blir klipp från den 1-3 oktober... Jag var i alla fall på loppis, köpte en väska för en tjuga, bakade scones och åkte iväg på fältkurs! Men jag tänkte att jag istället gör en månadslista för att filmen är så futtig!
 
 
Månadens höjdpunkt
Alltså typ hela månaden? Jag går runt och bara känner mig harmonisk mesta tiden? Okej, kanske inte när klockan ringer alldeles för tidigt på morgonen, men när jag väl vaknat till! Det har liksom varit lagom av allting! Men om jag ska peka ut en grej så är det den fina naturen runt fältstationen, bilder kommer!
 
Månadens prestation
Jag tog mig igenom det konstigaste och sämsta grupparbetet jag någonsin haft trots att jag skrek av frustration inombords varje dag. Herregud, jag brukar gilla att jobba i grupp men det här var verkligen en pärs. Jag skrev också en tenta som kändes jättebra trots att jag pluggat mindre än jag brukar göra.
 
Månadens fail
Ja, att jag tapppade mobilen ur fickan så att den överhuvudtaget blev påkörd var ju jävligt mycket fail.
 
Månadens insikt
Att jag nog har ett större kontrollbehov än jag visste. Eller i alla fall i situationer då jag känner mig osäker eller otrygg, som i det här grupparbetet som var så jobbigt. Jag behövde ha koll på varenda del och kunde inte slappna av och lita på att den knepiga personen visste vad den höll på  med. Jag har inte lagt märke till det draget hos mig själv förut på det sättet, så det var en insikt och något att fundera på inför liknande situationer.
 
Månadens utmaning
Jag testade på klättring! Jag är inte höjdrädd vad gäller typ bergochdalbanor och sånt, men däremot vågar jag knappt hoppa från poolkanter ens (skulle aldrig drömma om att ens klättra upp till 3:an!). Men här kom höjdskräcken fram ordentligt! Även om jag visste att jag satt fast och inte skulle falla så var det obehagligt, mina ben skakade som en symaskinsnål. Men jag tog mig ändå upp 8 meter två gånger! Sedan kunde jag inte använda mina underarmar på tre dagar, haha.
 
Månadens mat
Alltså jag är besatt av Finn Crisp? Äter det antingen med Philadelphia, tomat och salt eller med kokt ägg + salt. Jag har knappt lagat någon mat för jag har känt noll lust, utan bara knaprat Finn Crisp, haha.
 
Månadens tv-serie
Vi har kollat igenom hela Brooklyn 99 på Netflix och jag har skrattat högt så många gånger!
 
 
Nu hoppas jag verkligen att mobilen blir lagad snart så att inte november blir utan film med, för jag gillar verkligen de här filmerna! Jag har varit utan en ordentlig mobil i en månad nu och det är inte kul att knappt kunna skicka sms ens för mobilen är så dålig. Att använda internet eller kameran på den är bara att glömma. 
 
Vicky

höjdpunkt hela månaden? herre vilken lyx! pepp!

Svar: Ja men faktiskt?! Jag brukar må dåligt på hösten, och i år har jag inte gjort det (hittills) vilket nog bidrar till min orimlig oktoberpepp haha. Men det enda dåliga jag kan komma på är det där jävla grupparbetet, sen var det mesta bara bra och mysigt!
Mikaela Puranen

Christin

Amen ja, nummer ett på listan är definitivt en målbild!!!

Svar: Varje månad ser verkligen inte ut så, men jag är nog mest bara glad över att ha fått må så bra i oktober som jag gjort så då känns hela månaden toppen!
Mikaela Puranen

Anna María

Finn Crisp! Jag älskar Finn Crisp, är ta mig tusan alltid gott!

Svar: JA! Funkar till typ allt?!
Mikaela Puranen

Wilda

Alltså vilken underbar känsla! Men alltså nä stackare med mobilen hoppas du får den snart. Och jag tror nog att du hade rätt till lite kontrollbehov där. Grupparbeten brukar vara såna tillfällen har jag märkt :P

Svar: Ja men verkligen!!! SÅ trött på att vara utan nu. På måndag ringer jag och klagar - igen. Haha, ja men kanske det! De flesta i gruppen var bra, men just den här individen som inte gick att varken lita på eller kompromissa med och som la tid på de underligaste sakerna... Ja, då var det nog befogat ändå haha!
Mikaela Puranen

Alicia

Hoppas också på att din telefon blir lagad för jag älskar de här klippen! Men måste säga att det här inte var fel bara för att det var kort :) Mysigt ändå! Och väskan - så bra fynd!!!!!!! Och vad fint att höra att du mår så bra <33

Svar: Tack så kul att du uppskattar det, trots miniversion! Ja! Men bara för att jag skrev så har den här veckan såklart varit jättejobbig, haha. Livet </3 Men det är rätt fint ändå må jag säga!
Mikaela Puranen

Lund Johanna

Brooklyn 99 alltså, är den rolig. Det är kanske den jag ska ta mig an nu när jag är soff-sittande x antal timmar per dag (istället för Vänner för 99 gången).

Svar: Om man gillar lite skruvade, knäppa karaktärer så är den kul! :D Men vänner funkar ju alltid också!
Mikaela Puranen

Jessica

Alltså så underbart med månadens höjdpunkt för dig!!!!!!!!!!! Dock sämst med telefonen hehe

Ruth | HungryHeart.se

Fasen också för överkörd mobil!!! (jag förstår inte att det ens går att laga den om en buss har mejat den). Men de första tre dagarna ser ju supermysiga ut. Älskar dina månadsvideos! Men framför allt är jag så glad att höra att du känner dig harmonisk så klart. =)


Kom ihåg mig?