Nya djurkrukor till min samling

 
Den uppmärksamme läsaren har kanske lagt märke till att jag samlar på djurkrukor (här kan ni se min samling!) och jag spanar alltid efter nya på loppis att addera till samlingen. För någon vecka sedan kom jag över två stycken på Röda Korset här i Uppsala! Det är samma ställe som jag köpt giraffen på också, så den butiken verkar det vara störst chans att springa på djurkrukor på! 
 
 
Det jag hittade var i alla fall en katt och en sköldpadda, jag har för mig att de kostade 10 kr styck? Inte mer än 20 i alla fall! Så det kan man ju kalla fynd. Gillar nog sköldpaddan bäst! Katten ser lite elak ut i vissa vinklar?
 
 
Katten var lite svårplanterad också. Den lilla innerkrukan med fittonia var lite för bred så jag var tvungen att klämma in den för att det skulle gå. Det skulle nog passa bättre med någon superfrodig växt, kanske hemtrevnad eller något liknande. Sköldpaddan var däremot väldigt djup, så jag fick hitta något att ställa under innerkrukan i den för att växten skulle sticka upp överhuvudtaget. Men fint blev det! 
Christin

Så fint! Sprang in på varenda tiger när de ett tag sålde en dinosaurie-kruka pga älskar djur-krukor men utan någon tur. Skall lätt hålla ögonen öppna på nästa loppis!

Svar: Åh, men hoppas du hittar en inom kort, känns som det skulle passa så bra hos dig!
Mikaela Puranen

Wilda

Åh jag dör så söta! Framför allt sköldpaddan!!!

Svar: Haha ja! Den har så uppstudsig min på nåt sätt!
Mikaela Puranen

Jeanette

Förstår varför du samlar på dom med tankepå hur gulliga om är :)

Svar: Tack! Eller hur, kommer snart fylla hela hemmet, haha!
Mikaela Puranen

Alicia

Hahaha åh, så himla fantastiska ju!! Men jag gillade kattungen bäst <3 Din palettblad står i vatten nu och de trötta ledsna bladen har rest sig igen. Tack för sticklingen Mikaela :D

Svar: Åh vad kul att de piggnade till!
Mikaela Puranen

sandra

Haha håller med om att katten ser lite sur ut men sköldpaddan var ju hur söt som helst!

sandra

Haha håller med om att katten ser lite sur ut men sköldpaddan var ju hur söt som helst!

Svar: Haha ja, den var så butter att fittonian som residerade i den inte ville leva mer :( Eller så krävde den mer vatten än jag förutspått :P
Mikaela Puranen

Ruth%252520HungryHeart.se

Så jäkla söta!! Fram för fler djurkrukor!

Svar: JA! Ropen skalla, djurkrukor åt alla!
Mikaela Puranen

Jess

Men åh, urgulliga ju <3 Djurkrukor alltså.

Svar: Bästa! Eller nä, det bästa är att jag visade en bild på min samling i en växtgrupp på facebook och fick erbjudande om att köpa en elefantkruka, så mamma som bor närmare ska hämta den åt mig i veckan :D
Mikaela Puranen

Borgmässtaren

Så roligt med djurkrukesamling! Finns kanske en hel del när man väl börjar leta.

Svar: Det finns oändligt mycket svanar! Men ibland lite mer ovanliga djur med! Eller så får man göra själv :)
Mikaela Puranen

Jessica

hahaha men åh!! De är fantastiska!!!!!!!!!!!! jag gillar nog katten bäst ändå, även om den ser lite ond ut hehe

Svar: Haha ja men eller hur?!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?