Sekunder av september

 
Det känns den här månaden verkligen har flygit förbi? September har iaf bestått mycket av plugg, men med många fältmoment som alltid är kul! Vi har kollat på vattenväxter, fisk, vattenlevande insekter, sniglar och andra ryggradslösa djur och så plankton. Vädret har ju dessutom varit hur fint och varmt som helst för att vara september, så då är det ännu roligare att få vara ute i fält! 
 
I september har jag....
  • Skördat hur mycket tomater som helst
  • Köpt nya växter.....
  • Gått på hantverksmarknad
  • Varit ute i fält med limnologi-kursen
  • Traskat omkring i vadarbyxor (som för en gångs skull inte läckte!)
  • Lärt mig latinska namn på insekter och andra ryggradslösa djur
  • Skördat gurka
  • Målat om en kruka med guldpenna
  • Promenerat
  • Åkt hem till Väsby
  • Fikat 
  • Gått på loppis med mamma och syster
  • Gjort "soltorkade" tomater i ugn
  • Sett löven skifta om till höstskrud
  • Kollat på plankton
  • Fotat mina nyaste krukväxter
  • Skördat chili
  • Åkt in till stan och råkat hamna mitt i ett Pride-tåg
  • Broderat på en t-shirt
  • Ätit pizza och druckit rödvin
  • Sagt hejdå och klippt ner alla tomatplantor på balkongen
  • Kollat på Idol
  • Varit i Väsby och klappat på hunden Hugo och katten Maja
  • Rensat i mina föräldrars garage och hittat gamla gosedjur
Ruth HungryHeart.se

Dina månader ser alltid så himla mysiga ut! <3

Svar: Tack <3
Mikaela Puranen

Beatrice

Blir alltid lika glad av de här filmerna Mikaela! Tänker på det du kommenterade hos mig och att du inte riktigt heller vet hur du ska ta tag i bloggen - och jag tänker såhär: Se vad du har för material, se vad du gillar hos andra, försök skriva ner så många idéer du bara kan, eller försök hitta något du vill och orkar skriva om. Jag tror det kommer komma till dig snart! Jag har planerat in mängder nu, och jag tror faktiskt att jag kan uppehålla det jag planerat den här gången! Vi får se, jag tror vi båda kan behöva en liten styrkekram just nu, så här är en från mig! <3

Svar: Tack <3 Jag känner att ju mer man börjar och kommer igång, desto lättare känns det!
Mikaela Puranen

Beatrice

Ja, men precis så är det! SKA BLI SÅ KUL ATT SES OM ETT PAR VECKOR!!!

Svar: JA! :D :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?