Ett besök i Rosenhed

 
 
Eftersom workshopen i växtfärgning jag var på låg i Gnesta och började hyfsat tidigt så fick jag erbjudande om att sova över hos Jessica i Rosenhed! Alltså att deras hus heter Rosenhed, hur jäkla fint? Och lika fint på insidan! Kolla bara de här tapeterna till exempel! Jag kom i alla fall dit på fredagkvällen innan workshopen och det blev ingenting alls fotat då dessvärre. Det som borde ha fastnat på bild var den fantastiska kantarellpizzan vi gjorde till middag, men ni får föreställa er istället! 
 
 
Efter workshopen på lördagen gick vi, nu i sällskap med Alicia som också växtfärgat, tillbaka till huset och fikade på Jessicas hembakta bröd. Och så klappade vi på Lumos förstås! Så söt och lite märklig katt <3
 
 
Det finaste var ändå (förutom att umgås såklart!) att få se alla Jessicas kreationer IRL. Alltså den här papperskorpen hon gjorde för vårt första Monthly Makers tema någonsin är makalös!
 
 
I ett fönster stod några av hennes astrolampor
 
 
Även Alicias konst fanns representerad i huset! 
 
 
Lumos är så himla fotovänlig (eller är det ens ett ord?), jämfört med min katt som bor hos mina föräldrar. Hon är omöjlig att få en bra bild på då hon bara ska komma nära och gosa så fort hon ser en, eller så gör hon något konstigt med ögonen så hon ser elak ut. Men Lumos är en riktig modellkatt! 
 
Mycket mer än så hann vi inte med eftersom tågen går rätt sällan i Gnesta och det tar lite mer än 2 timmar att komma hem till Uppsala för mig! Men det var ett så fint dygn i Gnesta och jag kommer gärna på besök snart igen! 
 
 
 
Läs också Alicias inlägg från dagen!
whiskeysour.blogg.se

tusan va mysigt!!

Alicia

Ååh, så jädra mysigt! Önskar vi haft ett helt dygn till alltså. Idylltillvaron!

Svar: Ja men verkligen! Vi får göra om det snart!
Mikaela Puranen

Christin

Så otroligt mysigt!!!! Ser skitfint ut!

Ruth | HungryHeart.se

Åh vilken mysig dag ni verkar ha haft! Lumos är ju bara så himla söt också. <3

Svar: Jaaaa så gullig!
Mikaela Puranen

Wilda

Åh vilken himla fin dag ni verkar ha haft! Och så fint att se Jessicas alster från din fotoblick!

Sanna

Alltså WOW, vilken jäkla katt. Kan vara en av de finaste jag sett!

Så himla mysigt dessutom, vill göra fler utflykter som denna själv :) Det är ju så mysigt och sätter verkligen guldkant på vardagen.

Svar: JA han är superfin <333
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?