Sekunder av augusti

 
Augusti gick så fort! Det är redan september, men jag tänkte att vi skulle kika på hur augusti såg ut för mig. Det är förresten mina fina kille som gjort låten i videon! 
 
Jag har:
  • Fortsatt att spela massa Pokémon Go
  • Tomaterna har gått från att börja skifta färg som i början av klippet till att nästan alla är mogna
  • Jag har också skördat gurka
  • Varit på Pokémon event
  • Åkt till Gnesta och sovit över hos Jessica
  • Växtfärgat med Alicia
  • Klappat på Lumos
  • Målat
  • Spelat sällskapsspel
  • Stekt födelsedagspannkakor till E
  • Haft 20-årsjubileumsfest med min äldsta kompis
  • Tagit en promenad och hamnat i överraskningsspöregn
  • Besökt tropiska växthuset i Botaniska trädgården och dreglat över växter
  • Klätt ut mig till Snövit
  • Grillat hos mina föräldrar
  • Cyklat till skolan
  • Ätit finlunch vid vattnet
  • Och haft vattenkemi-labb!
Christin

Augusti, sensommar, så himla fint ändå. Och fint att göra små sammanfattningar ibland. Jag får ofta känslan av att "jag gör ingenting" för hjärnan är bra dum ibland och glömmer. Då är det fint med små påminnelser som visar mig..fel. Kram!

Svar: Precis så känner jag också så himla ofta! Men de här filmklippen hjälper mig att känna att jag visst har gjort saker, även om det inte är några superspännande resor eller storslagna grejer. Men fina vardagsögonblick! Kram!
Mikaela Puranen

Christina

Vad kul att se. Har inte klippt ihop min augustifilm än, men får göra det snart :)

Svar: Vad kul att du också gjort en månadsfilm! Så fint sätt att dokumentera på :)
Mikaela Puranen

Stina | Stinas tillvaro

Älskar dina sekundvideos, så himla mysigt <3

Svar: Kul att du gillar dem <3
Mikaela Puranen

sandra

Men nu måste du berätta mer om övernattningen hos Jessica :P

Älskar förresten dina filmer och är så glad att du orkar fortsätta med dem <3

Svar: Haha okej okej det kommer den här veckan, lovar! ;) KUL att du gillar dem, jag tänkte att det skulle bli tråkigt nu när jag går i skolan igen men bara idag har jag filmat massa material när vi var på exkursion :D
Mikaela Puranen

Wilda

Det här är ett av mina favoritinlägg i slutet av månaden/början på nästa! Så himla mysigt och fint att få den här typen av insyn i ditt liv. :)
Och hjälp så fin du var som Snövit <3 + avis på den där tomatodlingen. Jäklar vad jag ska odla tomater nästa sommar :D

Svar: Vad kul att du gillar <3 Tack! Jag har haft ett diadem till outfiten med, men det måste ha kommit bort någon gång.
Mikaela Puranen

Lund Johanna

Älskar att filmen har fått ta plats igen (efter att den ett tag bara var förknippat med pinsam pappa bakom kameran på semestern). Det är så härligt att minnas småsaker genom film än bilder tycker jag. Underbar augusti!

Svar: Men eller hur, jag älskar fotografier också, men filmsnuttar kan ännu bättre få mig att minnas känslan just då. Älskar det!
Mikaela Puranen

Annie - lättlagat vegokäk

Vilken härlig video från månaden! Jag blev alldeles vemodig nu över att sommaren är över <3

Svar: Åh jag med! Försöker höstpeppa men kan inte låta bli att tänka på de långa mörka månaderna framöver :(
Mikaela Puranen

FrökenTV, bloggen om tv och film

härlig video


Kom ihåg mig?