The plant gang

 
Här är de senaste tillskotten i min lilla växtfamilj! För ett par veckor sedan hade Plantagen 50 % på alla gröna växter så jag åkte dit och råkade komma hem med 9 plantor... Ruth kommenterade för ett tag sedan att jag borde ha som mål att ha lika många växter som kvadratmeter i vår lägenhet och det är precis vad jag har tänkt! Vi bor på 57 kvm och nu är vårt hem prytt av 60 växter! Då räknar jag inte några ätbara odlingar eller växter ute på balkongen, men eftersom jag planerar att försöka övervintra någon planta så kommer det att totalt landa på över 60 stycken inomhus när jag stängt ner balkongen för i år. Så... nu får jag nog inte skaffa mig fler plantor ifall inte någon dör, någon måtta på crazy plant lady får det vara. Men det känns redan tråkigt, haha.
 
 
Det är mest kaktusar bland nytillskotten, för även om jag sticker mig på dem lite för ofta så är de mina favoriter!
 
 
Och den allra finaste är den här lilla nya med Musse Pigg-öron, jag tror den heter Opuntia. Jag har velat ha en sådan hur länge som helst och nu fanns den äntligen i butik! Min andra favorit bland nytillskotten är fiolfikusen! Jag köpte en tidigare år men den dog förmodligen av övervattning, så jag hoppas hoppas att jag ska lyckas ta bättre hand om den här för tänk vad fint om den någon dag blir ett stort fikusträd. Håll tummarna!
Emilia Sjödin

Jag tycker det är så fint med små krukor med kaktusar i! :)

Svar: Jag med! Och stora! Och mittemellan! Haha, gillar alla kaktusar!
Mikaela Puranen

Wilda

Men åh så himla mycket fint och grönt! Lycka!
Trist att jag missade 50%-rean pga pank men jag tror iofs att jag kan samla på mig en del växter ändå ;) Så jag får alltså ha 69 växter! Det låter som en deal! Tills jag flyttar till 20... hihi.

Svar: Det kommer flera reor! De har 50 % på utvalda kaktusar den här veckan tror jag! JAPP 69 och när du flyttar till mindre får du behålla så många du vill ändå tycker jag ;) Det går ju inte att begära av någon att denne ska göra sig av med plantor som redan införskaffats, hemskt!
Mikaela Puranen

Jenny

Åh vad avis man blir! Här har det inte blivit några nytillskott sedan dina palettblad flyttade in, tror nog jag får ta det som anledning att svänga förbi plantagen på vägen hem från jobbet imorgon! ;)
Vilken fin opuntia du fick tag på! Tycker ofta de är så fula när man väl hittar någonstans. Och älskar kaktusen till höger, i den prickiga krukan, är den så randig som den ser ut?! Tokhäftig!

Svar: Det var ju ett tag sedan så jag rekommenderar verkligen ett nytt växttillskott i ditt hem :D :D Mja, så värst randig vet jag inte, den är liksom uppdelad i fyra sektioner så att säga, och så är ytan lite som sammet nästan fast utan att vara hårig. Gud vad svårt att förklara, men så att om man stryker med fingret på den så ändrar den färg lite? Hoppas du fattar haha!
Mikaela Puranen

Stina | Stinas tillvaro

Superfina, måste helt klart införskaffa fler kaktusar känner jag!

Svar: Helt klart! Bästa växterna!
Mikaela Puranen

sandra

Ååh, vill också ha en fiolfikus <3

Svar: Den ska tydligen var lite svårskött men nu jäklar ska jag få den att överleva <3
Mikaela Puranen

Johanna

men ååååh vilken fin liten samling!! vill också ha fiolfikusen och mussepiggöronkaktusen!

Svar: JA men visst är de två bäst!!
Mikaela Puranen

Josefin

vad är det för fint i den gröna vasen längst fram?

Svar: Jag är osäker, men skulle kunna vara något sorts zebrablad?
Mikaela Puranen

Alicia

Alltså så himmelens fin liten familj! Och 60 stycken???? haha, det måste vara så fantastiskt! Andreas tycker jag har många växter :P

Svar: Jaaa min lilla familj <3 Ska placera ut några lite bättre bara så min djungel blir mera proportionerlig :D Pojkvänner kan få ha åsikter om antal växter, men det går ju att smuggla in ändå... Hehehehehe
Mikaela Puranen

Sanna

Alltså ååh vad fint! Jag vill också köpa lite nya växter hem, det gör ju så himla mycket. Och kanske är kaktus bäst för oss då vi är lite dåliga på att vattna, haha.

Svar: Hahaha, ja men då rekommenderar jag kaktusar och suckulenter och typ svärmorstunga!
Mikaela Puranen

lovisa

ååhh så fint! älskar den lilla vita runda, marmorerade krukan *hjärtögonemojis*

Svar: Taaack! Det är egentligen en ljuslykta! Loppisfynd! Men det är bra tips för små växter, finns massor av ljuslyktor man lika väl kan stoppa en liten växt i! :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?