Quidditch Beer Pong!

 
 
Okej, det här är det sista festinlägget (tror jag?)! Det här var festens mest uppskattade lek, nämligen quidditch beer pong! Såg idén på Pinterest och tänkte att det här MÅSTE jag ha på min fest! Och det var superlyckat! Det första man behöver göra är att tillverka quidditchringarna. De här (i Gryffindors färger) är gjorda av ståltråd till själva ringen som sedan är klädd i gul PVC tejp. Pappa hittade någon rundstav och lite träplattor i garaget och byggde ihop själva stommen till mig. Sen tog jag röd PVC tejp och fäste ståltrådsringarna på stommen med den. Väldigt enkelt, men lite tidskrävande! Därefter behöver man bara valfri dryck, plastglas (6 till varje lag) och en pingisboll! Vi körde lite alternativa regler  med trollstavarna jag hadetillverkat
Här är de faktiska reglerna (som är ganska krångliga...), men vi körde som sagt en alternativ version.
 
Om man inte vet hur beer pong går till alls så går det ut på detta:
Man ska kasta pingisbollen och träffa det andra lagets glas. Då måste de laget dricka upp innehållet i glaset. Den som först blir av med alla sina glas förlorar. Det är själva grundprincipen.
 
Men inte quidditch beer pong så finns det ju quidditchringar. Vi körde att om man kastade genom ringen och träffade så var det andra laget tvungna att dricka upp sitt glas, fylla på det och dricka upp igen. Man fick alltså dricka dubbelt om bollen gick genom en ring innan den hamnade i glaset. 
Men motståndarlaget fick även använda sina trollstavar om bollen gick genom en quidditchring. Trollstavarna fick man använda för att försöka slå bort bollen (mycket svårare än det låter...), men det fick man endast göra om bollen först gått genom en ring. 
 
Det var väldigt kul även om jag var riktigt dålig och inte träffade med en enda boll...

Kom ihåg mig?