DIY: Kattröja

 
Först och främst, huuur skönt är det inte att komma hem och bara få sitta tyst i soffan efter att ha flängt runt på olika julfiranden? Missförstå mig inte, det är jättekul och mysigt att få hänga med alla, särskilt de man inte träffar så ofta. Men är det bara jag som blir lite utmattad efter att ha rest runt och umgåtts så intensivt med människor i flera dagar? Hur trevligt det än har varit så är det väldigt skönt att få vara lite ensam nu också! Men nu till det inlägget skulle handla om, en av de julklappar jag gjort själv i år!
 
Min syster som vanligtvis brukar ha en milslång önskelista kunde inte komma på någonting hon ville ha i julklapp, förutom en hästtransport och en ny tröja med katter (hon hade tappat bort sin). Just den tröjan var flera år gammal och såldes såklart inte längre och jag visste inte ens hur den såg ut. Jag köpte en enfärgad tröja på H&M och drog fram textilpennorna istället och gjorde en egen kattdesign! 
 
 
Om jag skulle göra en till så skulle jag nog inte försöka mig på att göra typsnitt på frihand igen, även om det blev hyfsat rakt och jämnt så tycker jag att det är himla svårt. Min syster såg i alla fall glad ut när hon öppnade presenten och det är väl det viktigaste :) 
 
Textilpennorna har jag köpt på Panduro och de kräver ingen fixering av värme eller liknande, bara att använda direkt! Tvättas i 40 grader ut- och invänt för bästa hållbarhet. Jag har inte använt de till någonting som behöver tvättas (särskilt ofta i alla fall) tidigare, så jag vet inte hur bra det faktiskt håller. Men jag ska be min syster om rapport efter ett par tvättar så får vi se!
 
 
Izabelle

Fin blogg!
Kolla gärna in min stilrena blogg där jag endast publicerar foton tagna av mig :)

Jennifer

Jättesöt tröja! Du är så himla duktig!!!

Talia

Vad fint det blev :)

Sandra Lundin

Alltså så söt tröja :D

Jess

Så himla fin tröja :D


Kom ihåg mig?