Stenkonst

 
 
Man behöver inte alltid måla på papper! Här har jag istället målat på tre stenar som min familj plockat på sig i Grekland när jag var liten. Det är rätt knäppt egentligen, vi samlade massor av fina stenar på stranden, säkert något kilo varje år i alla fall. Och det packade vi med i resväskorna hem till Sverige? Men det är jag glad för, för de är väldigt fina! Plus att det finns en hel del kvar i mammas och pappas garage till framtida projekt! Vi har också en del snäckor där som jag bland annat använt i det här projektet. På stenarna har jag använt en vit gelpenna på den grå stenen och en svart tuschpenna till de vita stenarna med svart på.
 
Det här får också vara veckans bidrag till torsdagstemat, som denna vecka är barndomsminnen. Jag har så starka minnen av att sitta precis i vattenbrynet där vågorna slår in mot stranden och plocka upp en näve stenar och sortera ut de allra finaste. Kunde sitta så hur länge som helst kändes det som. Det var så kul när jag kollade igenom lådan med stenar hemma hos mamma och pappa och kom ihåg specifika stenar och känslan jag hade när jag hittade dom. Knäppt egentligen, att minnas en liten sten så starkt.
För fler tolkningar på torsdagstemat, kolla in hos Anna!
 
Louie

Så fina!
När jag var på Kreta så plockade jag med ihop mig massor av stenar, de ligger i en påse på mitt skrivbord haha^^

Svar: Tack! :) Haha då var jag och min familj inte ensamma om att släpa hem stenar i resväskorna!
Mikaela Puranen

Fossan

Va härliga! Jag samlade också stenar, jag namngav dem till och med och hade i bänken på skolan. Sen använde jag mina egna fina när vi hoppade hage :)

Svar: Åh vad fint att de fick namn! Kommer du ihåg speciella stenar du hade? Jag minns vissa så himla tydligt, känns lite knäppt :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?