4 saker en söndag

 
 
Hoppas ni haft en fin midsommar trots dåligt väder runt om i landet! Jag gjorde faktiskt absolut ingenting, har varit så himla trött hela veckan och var så sjukt opepp på att åka iväg till något lantställe och sova över. Så vi var bara hemma och lagade sjukt goda hamburgare till middag och såg på film. Men det var inte det jag skulle skriva om utan fyra andra saker!
 
1. Månadens värd för Monthly Makers är Sandra och temat har ni fått rösta fram via vår Facebooksida. Det blev mönster! Den 25:e kommer Sandra att blogga sitt bidrag och så kan man lämna in sina verk på hennes blogg eller via #monthlymakers på instagram. Jag gjorde färdigt en grej idag som jag tror ska bli mitt bidrag den här gången, dyker upp här om någon dag!
 
 
2. Jag fotade lite fågelbebisar igår! Den ovan är en ung grönfink och den under är en sädesärla. Så gulliga!
 
 
3. Nu när det är sommar igen är det perfekta tider för betonggjutning igen! Jag har inte hunnit göra någonting än detta år, jag brukar bara gjuta hemma hos mina föräldrar och jag har inte haft tid att vara där så mycket. Men snart så! Kolla min stora nybörjarguide till betonggjutning här om du är sugen på att testa!
 
 
4. Jag blev för första gången i mitt liv getingstucken igår, fan vad ont det gjorde. Min arm är fortfarande svullen, röd och öm. Det verkrar som att ett gäng getingar har bosatt sig på vår balkong och jag vågar knappt gå ut och vattna mina odlingar. Ingen som har något bra husmorsknep mot getingar? Jag misstänker att de byggt bo någonstans, kanske under trallgolvet för de kryper omkring längs golvet mycket. De är hur som helst ganska aggressiva vilket jag fick erfara igår. Aj.
 
 
Robex Lundgren

vackert

ISA

vad skönt att bara vara hemma om det är vad man känner för! hoppas du är piggare nu och redo för nya tag med de läskiga djuren i glasburkarna ;) haha! kram!

Svar: Japp nu är jag lite piggare! Fast vore skönt att jämt ha tredagarshelg! Nu är jag klar med glasburkarna dessutom så nu håller jag på med så kallade torrsamlingar, alltså sånt som inte ligger i sprit. Så jag flyttar runt på döda skalbaggar i små boxar och går igenom hela insektssamlingen efter skadedjur. Finns så sjuukt mycket läskiga och coola insekter i samlingarna! Men vet inte om jag ska posta bilder på det här för folk lär ju bli livrädda :P
Mikaela Puranen

Amanda

Vilka fina bilder! :)
AJJ att bli getingstucken, minns hur jäkla ont det gör!!

Svar: Tack! Ja jag blev typ lite traumatiserad, har aldrig varit rädd för getingar förut men nu har jag börjat skrika om de flyger över huvudet på mig :P
Mikaela Puranen

ISA

SVAR: Ja, den börjar återhämta sig, men fortfarande lite ledsen ;)

JAG VET!!!! så jäkla otippat. Vet inte alls varför, kanske ska de gå över till internet mer och mer. Blev också såå ledsen, är ju sån bra inspokälla om inte annat att gå dit och sukta ;) Men hallå! Zara är toppen med, kul att det kommer till Uppis! var ska de ligga? i City eller gränby? KRAM!

Caroline Blomberg

Men åh härligt ändå att ta det lugnt på midsommar!

Sandra Lundin

Älskar dina fågelfoton! Så tråkigt med getingstickt bara :(

Svar: Tack! :) Ja, det kliar fortfarande men är i alla fall inte svullet längre :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?