Somrig melonsallad

 
Här kommer ett recept på en superenkel och god sommarsallad som vi åt i helgen. Vi var hemma hos mina föräldrar och grillade och jag insisterade på att göra en sallad med vattenmelon och fetaost. Om ni inte har prövat den kombinationen än så gör det vid snarast möjliga tillfälle! Ta en bit melon och feta i munnen och njut av blandningen av salt och sötma, jag tyckte att det lät som en jättekonstig kombination först men jag ääääälskar det!
 
 
Salladen innehåller bara fyra ingredienser:
  • Vattenmelon
  • Fetaost (sån som ligger i saltlag är mycket godare än de som är torra i förpackningen!)
  • Ruccolasallad
  • Granatäpple
Sedan kan man ju lägga till flera ingredienser om man vill, men jag tycker att den här kombinationen är precis perfekt. Det söta i melonen, salta i osten, syrliga i granatäpplet och så ruccola. Jag vill typ äta det här varje dag resten av sommaren....
 
 
 
Och ha sådana här kvällar varje dag! När man kan sitta ute utan att frysa, äta god mat och dricka lite rödvin. Och så vill jag grilla hela tiden, jag hade typ glömt hur gott det var?! Äntligen är det sommar!!!
Sanna | Beauty & Design

Men åh, mums, vilken fantastiskt härlig sallad. Tack för bra tips & recept :)

EMMA

Ååh så gott! :3

Caroline Blomberg

Men gud så god salladen såg ut! Måste göra en snarast!

Jess

Älskar vattenmelon och fetaost, så god kombination! Är inte jätteförtjust i granatäpple egentligen, jag hade nog strösslat lite solroskärnor över istället :)

Svar: Åh men solroskärnor lät också jättegott! Körde en repris på den här salladen igår fast med kyckling i också som huvudrätt. Nomnomnomnom!
Mikaela Puranen

ISA

fräscht var ordet! hade gärna joinat på den där middagen :D

Amanda

Såå gott det ser ut!

Sandra Lundin

Alltså det här låter verkligen så sinnessjukt gott! Älskar melon + fetaost <3

Svar: Jag med, bästa kombinationen! Det receptet på din blogg idag med fetaost lät också sjukt gott!
Mikaela Puranen

Beata

granatäpple + vattenmelon <3

Linda

Wow.. såg verkligen super gott & fräscht ut :)


Kom ihåg mig?