Mozzarellapasta

 
Jag fick för mig att testa det här receptet jag hittade hos Mormors Glamour, ni hittar receptet i sin helheten via den här länken. Det man behöver är: 
  • Pasta av valfri sort
  • Cocktailtomater
  • Mozzarella
  • Basilika
  • Olivolja
  • Bruschettablanding (köp eller gör egen!)
  • Vitlök
  • Salt och peppar
  • + Valfria ingredienser som skulle kunna passa till!
 
 
Här är ett litet life-hack för att förhindra att det kokar över (alla kanske redan kan det här men det var nytt för mig för några år sedan), nämligen att lägga en träslev över kastrullen. Det den gör är att bryta ytspänningen på vattnet (Tror jag i alla fall? Kan mycket väl ha fel här!). Hur som heslt så fungerar det!
 
 
Det jag gjorde var i alla fall att koka pasta medan jag blandade olivolja, tomater, basilika, bruschettablanding, vitlök, salt och peppar i en skål och lät det stå en stund. Dock kanske man ska minska på mängden olivolja om man inte är jätteförtjust i det. Jag minskaden er på hela receptet eftersom jag bara lagade mat till mig själv, men tror jag inte minskade oljemängden proportioneligt. Så att, älskar man inte smaken av olivolja så ta mindre än receptet anger! När pastan är klar hällde jag över blandingen och skar upp lite mozzarellabitar och voíla! Klart för servering!
Louie

Ser gott ut! :)

ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt! :D

Sanna Preifelt ❤

Amnamnam - guuud vad gott. Och jag som precis ska iväg och köpa lite lunch, nu måste jag verkligen rusa :P

Annica

Åh vad gott det ser ut, måste verkligen göra den nån dag :)

Svar: Det var himla enkelt och snabblagat dessutom ;)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?