DIY: Månkruka

 
Jag kunde inte låta bli. Ännu en vit kruka har fått möta mina tuschpennor för att få en ny look! Den här gången var jag sugen på månar som motiv. Mina tidigare krukmakeovers kan ni se här och här! Jag tror minsann den här ska få stå bredvid min prickiga kruka och kaktuskrukan, de matchar varandra perfekt!
 
 
Material:
En vit kruka
Permanenta tuschpennor
 
På bilden ser ni alla permanenta pennor jag har, men den jag gillar allra bäst är den längst fram från Faber Castell. Uni Paint markern tror jag egentligen håller lite bättre, men jag tyckte det var så drygt att försöka få ut färg ur den. Om man följer mig på instagram (@mikaelapuranen) så ser man på work in progress-videon jag publicerade där att min tumme är svart och kladdig av att ha kämpat med den pennan innan jag gav upp och bytte. Dock har jag märkt på mina tidigare krukor jag målat med Faber Castellen att även om det står att den är permanent så kan man smeta ut den med fingret flera veckor efter att man har målat den. Så för allra bästa hållbarhet så rekommenderar jag att lacka krukan. Alternativt att man använt porslinspennor och härdar krukan i ugnen, men jag tycker inte de heller är så sköna att jobba med så jag håller mig till Faber Castell. De vita prickarna är gjorda med Posca-pennan. 
 
 
Jag är sjukt nöjd med resultatet! Det tog ca 40 min att måla hela krukan, dvs perfekt syssla framför ett avsnitt av ens favoritserie. Växten som fått flytta in i krukan är en sprätt iväg som jag bytt med Sandra när hon hade sticklingsbyte på sin blogg, kolla vad liten den var en gång! Den skulle kanske helst vilja bo lite större nu, men jag tycker den är precis lagom stor och vill inte att den ska växa mera... 
 
Apropå DIY och skapande förresten, igår släppte Ruth månadens Monthly Makers tema! Jag är så pepp på det här temat och sugen på att börja skapa till det nu, nu, nu!
Sandra

Alltså sååå snyggt! Älskar krukorna du gör.

Svar: Tack Sandra :D
Mikaela Puranen

Wilda

Du är ju så himla bra på att måla krukor! Du får snart ordna krukförsäljning. ;)

Svar: Det vore något :) Men hittills så vill jag behålla alla själv för jag tycker så mycket om dom, haha!
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Så vansinnigt snyggt!! Love it!!

Svar: Tack! <3
Mikaela Puranen

Annica

Så himla fint!! Måste verkligen köpa pennor och testa själv snart :D

Svar: Jaaaa gör det! Så roligt :D
Mikaela Puranen

Louie

Alltid kul att se dina krukor, jättefin blev den! :)

Svar: Tack Louie! :)
Mikaela Puranen

Josefin

Superfint! Blir det kanske krukor till den där fina piedestalen du fyndade på loppis några inlägg ner?

Svar: Tack! :) Jaa, kanske det! Har en till piedestal från Ikea med plats för tre krukor som två av de andra står på, så jag funderar på om den här antingen ska inta den tredje platsen där eller om jag ska göra en fjärde som matchar bra och ha dem på loppis-piedestalen! Hmm :)
Mikaela Puranen

Form&Känsla

Så fin, jag älskar ju mönster!

Svar: Tack, jag med!!
Mikaela Puranen

Lili

Så fin! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Vicky

så himlans duktig du var på att få mönstret jämnt och lika överallt! impressed.

Svar: Tack! :) Hehehe, det här är den bra sidan, den andra sidan var inte riktigt lika jämn ;)
Mikaela Puranen

Johanna

åh vad fin den blev!!

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Alicia

Ååååh vad fin krukan är och ååååh vad fint att se växten växa upp! <3

Svar: Taaack! Åh men det bästa som finns är ju typ att titta på bilder på växter och se hur små det var en gång, älskar det! Därför jag fotar mina växter så ofta tror jag, haha.
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Bride

Så söt verkligen, ditt hem måste vara så sjukt personligt och unikt med alla dina fina projekt!

Svar: Tack!! Det känns oftast inte så, men jo det är nog rätt mycket DIY:ade grejer nu när jag ser mig omkring ändå :)
Mikaela Puranen

Sanna

Va fint det vart! :)


Kom ihåg mig?