Smoothietips till helgfrukosten

 
Jag är en periodare när det kommer till smoothies, ibland dricker jag dem hela tiden och ibland inte alls. Nu tror jag minsann att en ny smoothie-period har börjat! Jag modifierade mitt gamla favoritrecept och slängde i lite mango också, och jäklar vad gott det blev! Det är ju dessutom perfekt till helgfrukosten då man har tid att sitta lite extra länge och njuta av frukosten.
 
Den enda ganska orelaterade frågan jag ställer mig själv är varför jag inte alltid har använt mitt 50 mm/f 1.8 objektiv till den här typen av bilder? Jag har faktiskt knappt använt det objektivet fast jag haft det i snart ett år, tycker att 50 mm var en svår brännvidd att vänja sig då allting blev så inzoomat men nu tror jag minsann det lossnat för mig! Jag börjar förstå varför det är ett så populärt objektiv! Nu vill jag bara ha ljusare dagar så man inte behöver dra upp ISOn så mycket ;) Strunt samma, vidare till smoothiereceptet!
 
 
Jag går aldrig efter en exakt mängd när jag gör smoothies utan slänger mest i grejer på känsla i mixern, men här är ungefärliga måtten på vad jag hade i denna gång!
 
1 banan
2 nävar hallon
2 nävar mango
1-2 dl vanilyoghurt
 
Mixa alltihop och häll upp i dina favoritglas! Jag använder oftast frusen frukt för att det är det jag brukar ha hemma och så blir smoothien sådär härligt kall på köpet, mmm....Den här varianten är ganska trögflytande så vill man ha den mer rinnig kan man ha i en skvätt mjölk!
 
Hoppas ni får en fin helg!
 
Ruth | HungryHeart.se

Åh, smaskens! Hallon och mango är en så himla god kombo tycker jag.

Svar: Har nyligen upptäckt kombinationen men undrar mest VAR har den varit hela mitt liv!?
Mikaela Puranen

Anna María

Är också inne i en smoothieperiod nu. Går och tänker på smoothies och nya smakkombinationer hela tiden. Gjorde en mangovariant i morse som blev så himla bra!!

Svar: Förstår inte hur jag inte kan ha älskat mango tidigare? Har aldrig ogillat det, men nu är det som att jag vill ha det i ALLT!
Mikaela Puranen

Lund Johanna

Jag har också ett 50mm men tänker nu att jag nog vill skaffa mig ett 35 mm, just för att ibland räcker inte rummet till när jag behöver "zooma ut" :)

Svar: Precis så känner jag med, men sådana här närbilder är nog det jag borde ha 50 mm till! Men för mer "överblickande" bilder så tycker jag det är svårt! Har kollat på ett 24 mm till och med faktiskt som jag funderar på att slå till på!
Mikaela Puranen

Stina - Stinas tillvaro

Använder bara mitt 50 mm i princip, älskar det :)

Svar: Jag tror jag börjar förstå storheten i det ;)
Mikaela Puranen

Sandra

Blev riktigt, riktigt sugen på smoothie nu plus att jag har lite mango i frysen - perfa ju!

inspirami.blogg.se

Haha jag känner igen mig, jag är också periodare när det kommer till smoothies :) Det låter ju supergott med mango i! Jag brukarbara göra med hallon, men ska definitivt testa kombinationen med :)

Svar: Ja, testa! Tycker mangon förhöjde smaken så mycket! :)
Mikaela Puranen

ISA

kan ge absolut noll respons på fotofunderingen, försöker själv klura ut vad tusan ISO är!? ;) haha. men jag kan säga att smoothie är gott :D

Rania {Rania Maria Photography}

Åh fint och gott! Jag drack mycket smoothies förr men har kommit av mig lite med det, men ska försöka börja igen :D

Svar: Tack, känns jättekul! Det är verkligen magiskt att se sjön uppifrån huset, den är så vacker och det är något med vatten som är så himla rofyllt.

Klara

Älskar smoothies! Tycker det är en riktigt bra frukost dessutom, har lite svårt att få i mig mackor tidigt på morgonen, men en iskall smoothie slinker alltid ned!

Linnea Aurora

Åh, gott! ÄLSKAR när det är mango i!!

Svar: Jag med!!
Mikaela Puranen

Linnéa Elisabeth

OH my! Detta låter riktigt gott! Min mixer har i princip fått vila sedan min flytt i november, men nu j*klar blev jag sugen på en smoothie!!

Svar: Då tycker jag definitivt du ska göra en nu på en gång :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?