Betongintervju och en bekännelse

 
Jag berättade ju för ett tag sedan i förbifarten att jag skulle förbereda för en intervju om min betonggjutning. Det var Maria från bloggen Husligheter som kontaktade mig och samma vecka blev det både fotografering och intervju. Nu har det publicerats lite här och var i lokaltidningar över hela landet, bland annat i Dalarna, Småland, Örebro och här i Uppsala. Har den publicerats i era hemtrakter? Om inte kan man läsa en version av den här!
 
(Sorry för liten bild, den gick ej att få större...)
 
Okej, nu till en bekännelse. Det som är lite jobbigt är att jag varit ganska anonym i mitt bloggande, och det är väldigt, väldigt få som jag känner IRL som har vetat om att jag ens har en blogg. Typ tre personer. Jag vet inte varför, det bara blev så och sen gick det så lång tid att det kändes knäppt att plötsligt från ingenstans bara, hallå förresten jag har bloggat rätt länge! Men nu har flera läst den här intervjun och kikat in hit också (hej hej!) och nu känner jag mig nästan lite hämmad i vad jag vill/kan skriva om. Det må vara jättelarvigt och det är ingen som har sagt något som helst negativt, men det är som om jag lagt på ett extra filter på det jag publicerar när jag vet att det kan vara folk jag känner som läser. Det i kombination med det fina vädret som gjort att jag knappt varit inomhus den senaste veckan har gjort att det varit lite tyst här. Men jag tänker att jag ska ignorera den hämmande känslan och förhoppningsvis känns det snart som vanligt igen! 
 
 
Tillbaka till intervjun så visade jag upp de här sakerna jag gjutit och tipsade om att kombinera betong med andra material och gärna loppisfyndade prylar. Här ser vi glas, mässingsljusstakar, handduk och servettringar i mässing kombinerade med betong. Mer detaljer om gjutningen av varje sak går att hitta i min betongkategori
 
 
Jag tycker verkligen om de här urnorna som jag och mamma gjutit också. De är gjutna i urnor av plast, vi gjöt foten och krukan för sig och sen är det bara att lyfta på krukan på foten. Överdelen har nämligen ett hål som foten passar perfekt i. Ni kan se mer av processen här! Vi måste göra en till så att jag kan ha en på balkongen också! 
 
Idag har jag faktiskt planer på att åka hem till mina föräldrar för just betonggjutning och lite grillning! Hur ska ni fira nationaldagen?
Wilda

Jag är så imponerad av dina betongkreationer! Vasen med gullvivorna är en klar favorit men allt på den bilden ger mig stora förundrade ögon. Går det att läsa intervjun någonstans på nätet?

Svar: Nej tyvärr! Det som är så dumt, den fanns på Smålandsposten om man var plus-medlem, men man kunde teckna en sådan för 1 kr så jag gjorde för att ta printscreens och skriva ut en kopia haha. Men den kanske har dykt upp nu när den publicerats igen gratis, ska försöka googla lite!
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Så himla roligt att de gjort ett reportage om dig och dina betongskapelser! Jag hade också jättegärna läst intervjun, men jag får väl hålla mig. =)

Svar: Jag har lagt till länk till den nu! :)
Mikaela Puranen

Sandra

Antingen så har jag helt missat eller bara glömt att du nämnt den här intervjun men shiiit vad roligt, Mikaela :D Klart du ska försöka arbeta runt den där hämmande känslan pga du är grym ju <33

Svar: <333
Mikaela Puranen

Anna María

Hurra! Vilken fin artikel och massa bra tips. Jag var precis som du förut att jag inte alls berättade för någon i min närhet om att jag bloggade, kändes mer ok att nån jag inte kände läste än att någon jag känner läser.
heja dig hur som helst. Du är ju grym!

Svar: PRECIS så känner jag! Hur gjorde du när du "kom ut" med bloggen då?
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Alltså var länken där redan när jag kommenterade första gången? Sicket blindstyre jag är i så fall, ha ha! =D
Superroligt att läsa artikeln i alla fall och du är så himla bra på att göra snygga saker i betong. Stina och du är mina stora betonginspiratörer. =)

Svar: Haha ja det var den! Men du måste ha läst Wildas kommentar, för när hon skrev den så fanns ingen länk haha. Tack fina du!
Mikaela Puranen

Stina - Stinas tillvaro

Alltså hur coolt är inte detta! Älskar´t, du är grym!

Svar: <3 <3
Mikaela Puranen

Alicia

Hej och välkommen till Alicias ikappläsningsstafett! Det känns som jag sparat det här inlägget i evigheter för att jag verkligen ville ge det hela min uppmärksamhet - och nu har det fått det! SÅ fint, peppande, inspirerande och härligt att läsa dina ord i intervjun och vad kul att den fått sån spridning! Jag hade blivit lyckligast i stan över att komma över en sån i lokalblaskan. Du har även gjort så himla vackra och spännande saker och den där pallen är verkligen en av de läckraste. Du är en väldigt tredimensionell person i ditt skapande och det tycker jag är så coolt! Du är bra med former och volym menar jag.

Men vad ledsamt att det känts ångestigt med bloggoutandet, fast jag förstår det! Länge länge skämdes jag varenda gång jag delade en blogglänk på facebook och det var som att jantelagen slog mig i huvudet varenda gång, och fortfarande kan jag bli så himmmmla generad och obekväm när någon berättar att de läser vad jag skriver. Men det känns mycket bättre idag, mycket på grund av träning/idogt postande tror jag, men också positiv respons såklart. Det är en läskig tröskel att stiga över men jag tror verkligen att alla i din närhet som blir förvånade över ditt bloggande också blir glada och imponerade! Hoppas det får börja kännas pirrande roligt snart istället för läskigt! <3

Svar: <3 <3 <3 <3 <3 <3
Mikaela Puranen

Jessica

VA JAG HAR MISSAT DET HÄR INLÄGGET FAN VAD FETT (obs skrev fätt först). Så himla festligt med intervju och det är så intressant med betong och det du gör! Heja dig!!!!


Men sorgligt att du känner att du inte kan skriva vad du vill :(( Hoppas det går över snart!! Vågade ju inte säga till någon de första två åren men sen släppte det??? Det var nice hehe men jag hoppas det gör det för dig med snart!

Anonym

Vad lycklig jag blev när jag hittade din sida om betong kombinerat med loppisfynd! 😊 Precis där befinner jag mig nu. Vill mixa betong med glas och metall. Tack för ytterligare inspiration! ❤/ Ewa från Nykvarn


Kom ihåg mig?