Monsterafatet

 
Jag har hämtat hem alla mina saker från keramikkurs nummer två, så det fortsätter att komma keramikinlägg här ett tag till framöver! Hoppas, hoppas jag har möjlighet att gå en till kurs i höst för jag har över 1000 pinnade grejer på Pinterest jag skulle vilja göra, haha. Det här är i alla fall nog min absoluta favoritgrej jag gjort i keramik hittills (eller förresten på delad första plats med kaskelottkrukan!), mitt Monstera-fat!
 
 
Jag har gjort egna stämplar i keramik (se alla stämplar här!) och bland annat då ett Monsterablad som jag blev fruktansvärt nöjd med. Vill stämpla den på allt! 
 
 
Men än så länge har jag bara stämplat det på det här stora fatet, såhär såg det ut innan glasering 
 
 
Och det färdiga resultatet! Det är ca 10-15 cm större än en vanlig mattallrik i diameter. Jag tycker den stämplade kanten blev så bra och älskar den gröna lite brunflammiga glasyren! Jag har redan invigt det med att servera skivade grönsaker på det tillsammans med dipp i den här stämplade skålen. Vill ha den framme jämt! Vid närmare eftertanke ska den nog få en permanent plats på köksbordet!
Ruth | HungryHeart.se

Såååååå himla snygg! <3<3<3

Svar: Taaaaack <3 <3
Mikaela Puranen

Simone

Så fint att kunna göra sånt här själv! Jag är också himla sugen på keramik efter att ha sett dina alster.

Svar: Tack, vad roligt att det inspirerar! Hoppas du hittar en kurs eller annan möjlighet att få hålla på med keramik :)
Mikaela Puranen

Anni

Men åh så kul och så fint! Nu måste jag kika på alla dina keramikinlägg och inspireras - jag som inte tänkt fortsätta ...

Svar: Tack! Kul att kunna inspirera :D
Mikaela Puranen

Grahnslöjd

Jättesnyggt! Allt passar så bra ihop, formen på fatet, bladen på kanten och glasyren!!:)

Svar: Tack tack, gillar det själv skarpt :D
Mikaela Puranen

Beata

nej vad tjusigt!

Svar: Tack gullo!
Mikaela Puranen

Annie - lättlagat vegokäk

Så himla himla fint! Jag blir så inspirerad av alla som är så grymma på att jobba med händerna <3

Svar: Tack snälla Annie!
Mikaela Puranen

Wilda

ÅHHHH! Så himla fint och starkt. Monsteran påminner mig ofta om dig. Vackert!

Svar: Taaaaaack! <3 Vad fint att förknippas med Monstera - en av mina favoriter ju :D
Mikaela Puranen

Jess

Men åh, så HIMLA fint! klart det förtjänar en permanent plats på köksbordet.

Svar: Tack fina du <3
Mikaela Puranen

Linnéa

Så fin tallriken blev! Jag gillar verkligen skiftningarna i glasyren, det ser nästan ut som ett löv i tallrikens mitt.

Svar: Tack snälla! Åh, det har jag inte tänkt på men det har du ju rätt i :)
Mikaela Puranen

Alicia

JAAA det är klart du ska ha det framme jämt! Med frukt eller lök eller bara precis så som det är - ett konstverk i sig! Det har varit/är så himla kul att följa din keramikkurs och jag hoppas typ lika mycket som du att du får chans att fortsätta för oj så underbara ting du producerar, och med vilken glädje! Blir helt inspirerad och lycklig av att ta del av dessa alster. Heja kreativiteten för sjutton!

Svar: Du lämnar alltid så fina kommentarer <3 Än är det inte slut på keramikinlägg heller, det här var bara första från kurs nr 2 så det räcker nog med inlägg till hela sommaren :D
Mikaela Puranen

Stina | Stinas tillvaro

Så himla fint! Är så sugen på keramikkurs, verkar ju har varit hur kul som helst :)

Svar: Tack! Tycker verkligen du ska gå en, det är det bästa jag gjort på så länge! :)
Mikaela Puranen

Beatrice

Alltså, nu när jag har tid/tar mig tid att läsa igenom en massa blogginlägg som jag inte rensat bort i mina brutala rensningar över saker jag inte tror är intressanta när jag inte har tid (äsch, du vet... typ alla de där bloggarna man inte riktigt FÖLJER, men ändå följer...), så kommer jag äntligen in och läser DET HÄR!? Så jäkla fint Mikaela! Önskar så att du får fortsätta, för dina keramik-grejer är så jäkla bra!
Har funderat ett tag på att gå keramikkurs, men har inte haft råd :( Får se vad hösten bringar med sig, eller kanske våren i alla fall! *håller tummarna*

Svar: Tack tack :* Håller alla tummar och tår att du har möjlighet att gå en kurs snart, jag kommer definitivt att fortsätta! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?