MONTHLY MAKERS FÄRG: INSPIRATION

 
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6
 
Den här månadens tema är alltså FÄRG och det är Alicia som är värd. Ett väldigt brett, inkluderande tema där såväl nybörjare som vana kreatörer enkelt kan göra en tolkning. Jag både älskar och blir lite överväldigad när det är breda teman, det sprudlar oftast idéer ur mig men det där med att komma igång och faktiskt göra verklighet av någon idé är desto svårare. Det finns ju så himla mycket man kan göra! Man kan använda i princip vilken teknik och vilket material som helst. Färga textil, måla, använda glas- och porslinsfärger, piffa upp en pryl med färg, göra något av färgglada papper, använda färgglad fimolera, sy något, fota, etc etc etc etc! 
 
I nuläget är jag nog mest sugen på att måla en tavla, men jag kommer förmodligen vela fram och tillbaka mellan ett antal idéer ett tag till innan jag kommer igång. Har ni redan bestämt er för vad ni ska göra eller velar ni som jag? 
 
Den 20:e maj publicerar månadens värd Alicia sin tolkning och i kommentarsfältet till det inlägget länkar du ditt eget bidrag senast den 28:e maj. Vi som håller i Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatriceElsaJessicaMikaelaRuthSandraStina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
Wilda

Åh nu går det att kommentera! Fick inte upp något kommentarsfält tidigare i veckan, kom jag på nu. Men nu så! Älskar verkligen din kaktustavla. Det rosa i kontrast är så himla himla effektfullt!

Svar: Jag hade råkat stänga av kommentarerna på inlägget!!! Haha, blev lite konfunderad över att inte en endaste person kommenterade och så påpekade Alicia att det inte gick, då upptäckte jag mitt misstag :P Tack! Tycker så mycket om den själv med!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?