Instagramfavoriter

Förra gången jag tipsade om instagramkonton jag följer så var det mest fokus på DIY och inredningskonton, den här gången tänkte jag tipsa om mina favoriter inom konst och keramik, för det är det som inspirerar mig mest just nu! 
 
KONST
 
Michellefleurphoto målar fantastiska akvareller med havsmotiv, oftast valar.
Taragaluska skapar så fin papperskonst genom att klippa och klistra papper i olika lager. Det är ofta växtmotiv vilket får det här crazy plat lady-hjärtat att slå lite hårdare!
Katejerryy målar också akvarell, det är mycket naturmotiv och månar, och så brukar hon använda en fantastisk glimrande guldfärg i många av sina bilder.
Paperandwood_ bygger makalöst fina fåglar i just papper och trä. Varje liten fjäder är klippt i papper och stommen till fågeln är gjord av trä.
 
 
Sarahkbenning gör otroligt fina växtbroderier.
Thefloralfoxart gör illustrationer som lätt hade kunnat säljas i vilken museishop som helst för ett naturhistoriskt museum!
Marikapaz tecknar mycket i tusch men målar också en del, mycket djur- och naturmotiv!
Willowmarkworks gör drömmiga abstrakta akvareller och mönster som ofta går i blått!
 
 
Wildhumm gör färglada abstrakta målningar, ofta med geometriska inslag.
Kelzuki gör slag av samma idé jag också har haft. Hon målar djur inom ett släkte, ordning eller familj under en månad och gör sedan en poster av dem alla. Jag måste ta tag i att förverkliga den idén på familj jag har tänkt mest på att måla!
Amberstextiles både broderar och målar växter, mest ormbunkar men också suckulenter av olika slag!
Scray gör skira akvareller där blommor står i fokus, ibland tillsammans med djur och då blir det extra magiskt! 
 
 
Emillieferris gör så himla levande och verklighetstrogna djurbroderier att det inte är klokt!
Miawhittemore målar färgstarka akvareller där mönster står i fokus. Det är oftast blommor, men även andra naturmotiv!
Cindylaneart målar marina akvareller med fokus på valar. Hon brukar ofta posta mycket videos på när hon målar och det är så rogivande att se på hur färgerna flyter i hennes bilder!
Jessweymouth_ målar också mest akvareller, det är mycket månar men också många marina motiv här med. Men hennes trademark är kristaller som återfinns på i princip varje bild, gärna med en riktigt skimrande guldfärg! 
 
KERAMIK
 
Meadowandfawn gör otroligt detaljerade och verklighetstrogna djur i lera, det är mycket slagugglor och rävar och allt hon skapar är så fint!
Leanimale gör både små djurtotems i lera och smycken i silver tror jag. De små djurfigurerna är så söta och uttrycksfulla!
Smallwildshop skapar superfina djur i keramik som ofta är dekorerade med gulddetaljer!
Littl_birdy gör mest djur i lera, men målar också ibland och gör andra kreativa ting. Alla djursaker är såklart mina favoriter och jag är så sugen på att göra en egen kaninskål eller kruka!
 
 
Modernmud_ceramics gör typ bara saker jag vill ha. Dels de här snygga kristallerna att hänga ringar på, men också så mycket mer. Det är vaser, krukor, fat osv och ofta i min bästa färgkombination just nu - vitt och guld!
Quietclementine gör färgglada, lekfulla fat, ringkoner och annat, men alltid med mycket färg och mönster!
Anotherseattleartist gör de mest fantastiska muggar jag sett! Jag måste lära mig hur man gör sådan här glasyr!
Gail_cc gör gulliga små djurkrukor, vaser och andra bruksföremå i form av djur, oftast är det hundar och katter. 
 
 
Bridgetbodenham gör matta bruksföremål, mest sådana här trebenta krukor i olika färger och mönster. Allt hon gör är så snyggt! 
Pipwilcoxceramics gör mest fina vaser i keramik i de här karvade mönstrena!
Skovkeramik använder så fantastiska glasyrer till sina vaser, fattar ej! 
Insta_pottery postar mest videoklipp från olika keramiker och det är så kul att se på när någon drejar. Så fascinerande hur lätt de får det att se ut, när jag vet att så verkligen inte är fallet, haha!
 
 
Vilka är era favoritkonton på instagram?
 
sandra

Så sjuuukt många bra tips! <3

Svar: Eller huuur!!
Mikaela Puranen

Louie

Tack för alla tips, så många nya inspirationskällor!

Alicia

Hahaha omg, jag öppnade så många nya flikar att min dator höll på att explodera - SÅ BRA TIPS MIKAELA! Några av dem ligger redan på min favoritlista, typ Thefloralfoxart - har hennes Tawny Owl-illustration framför mig över skrivbordet :):):) men andra gick jag bara in och följde bums. Har tänkt göra en serie såna här inlägg såååå länge men kommer aldrig till skott. Nu fick jag inspiration alltså, tack!!!

Svar: Men vad kul!! Åh wow vad fint att du har den! JA VILL SE DITT INLÄGG! Go go go go!
Mikaela Puranen

Linnea Peterson

Så jäkla bra inlägg! Vilka guldkorn du har hittat i Instagramdjungeln. Tusen tack för tips :)

Svar: Vad roligt att du gillar det! :D
Mikaela Puranen

Johanna

så många bra tips! älskar akvarell, valarna är ju helt fantastiska!!


Kom ihåg mig?