Best of DIY

Nu har jag haft den här bloggen snart ett år och det har kommit en del nya läsare, så jag tänkte kicka igång veckan med att återpublicera några av mina favoriter i DIY-kategorin! Vill ni se allt jag lagt upp i den kategorin klicka här! Vill ni kolla på all betonggjutning som finns på bloggen klicka här! Länk finns under varje bild till inlägg med beskrivning på hur man gör!
 
 
Lampa av loppisfyndade virkade dukar. Den hänger numera i vårt vardagsrum och jag tycker fortfarande lika mycket om den. Här finns steg-för-steg beskrivning till hur man gör!
 
 
Marmor och dekorplast i marmormönster är jättestort just nu. Jag gjorde de här förvaringsburkarna till mina pennor och penslar av gamla konservburkar och gav två brickor lite nytt liv med hjälp av dekorplast. 
 
 
Jag har gjort ganska mycket betonggrejer under året, de här var det inlägget som var populärast tror jag. Det låg uppe på blogg.se framsidan ett tag. Jag har gjutit i urdruckna läskburkar och en vattenflaska och tryckt ner värmeljus. De står numera i köksfönstret hos oss.
 
 
Det här är egna magneter jag gjorde av lufttorkande lera och gav bort i julklapp. Det är min systers två hästar och mina svärföräldras katter som det föreställer. Själva formen kan man skära ut själv i leran, men jag råkade ha pepparkaksformar i häst och kattform som jag använde.
 
 
Det här är en av mina absolut favoriter, har använt den här väskan  så mycket och fått massor av komplimanger för den. Jag har tecknat den själv med en textilpenna. Men om man vill köpa en egen väska så kan man numera hitta mitt tryck här!
 
 
Den här klockan gillar jag verkligen också! Gjord av kartong, en utskrift av en måne och ett urverk. 
 
 
Mina två smyckeslådor som från början var i furu men som jag målat och gjort decoupage på.
 
 
Här är ett återbruk av aluminiumkopparna som blir kvar när värmeljusen brunnit ut! Gillar verkligen tanken av att ta något "skräp" och omvandla det till något nytt fint!
 
 
Kanske inte alltid så användbart, men till maskerader och för inbitna HP-fans så! Trollstavar gjorda av rundstav, limpistol, lite pärlor och färg! 
 
 
Ljusstake gjuten i en rund plastburk. Jag måste flytta till en större lägenhet för att få plats med alla ljuslyktor och ljusstakar som jag gjutit och skapat av annat, vill ha allt framme hela tiden men det finns inte riktigt plats för det...
 
 
Örhängestavla av en ram och spetstyg, tror det här var det allra första DIY jag la upp på bloggen!
 
 
Sandra

Älskar verkligen klockan men tycker nog att tygkassen är det allra snyggaste du har gjort. Så himla coolt att kunna göra det på fri hand!

Svar: Tack snälla :) Det är min favorit med, hänger på axeln nästan varje dag!
Mikaela Puranen

Julia ♥

Åh, vilken snygg lampa! :D

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Jennifer

Mycket fint! Lampan är underbar!

Svar: Tack så mycket :)
Mikaela Puranen

HANNA GÖTHBERG

Mysig blogg :D KRAMIS

zeb

Vad härligt kreativ du är :)

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?