Ur arkivet

Det har trillat in en del nya läsare de senaste månaderna vilket är skitkul, hej hej! Om ni inte fått ett hum om vem jag är än så heter jag Mikaela, fyller 27 i år och är utbildad biolog. Just nu pluggar jag till en masterexamen i marinbiologi. Jag tycker jag är ganska bra på att lyfta gamla inlägg här då och då, i alla fall när det gäller inlägg i de kreativa kategorierna. Idag tänkte jag länka till några gamla inlägg som inte har med skapande att göra, men som jag ändå tycker är bra/kul/läsvärda/intressanta och som en del nya läsare kanske har missat. Håll till godo!
 
 
Hur jag och E träffades
 
 
När jag besökte Sala Skogsbränna hösten efter det brunnit
 
 
Varför byter en del djur kön under sin livsstid?
 
Hyenahonor har en typ av penis
 
Vad som gör att växter sträcker sig mot ljuset
 
 
 
När vi gjorde om vår balkong
 
 
"Var kommer du ifrån egentligen?" Om svenskhet, stereotyper och att själv få bestämma sin identitet
 
 
Om hajfenssoppa och betydelsen av hajar i ekosystemen
 
 
En båtutflykt till skokloster med fågelskådning
 
Pernilla

Vilket intressant inlägg. Jag är en av de som inte ar hängt här inne så jättelänge, så det är roligt att få lite smakprov från arkivet serverade :)

Svar: Kul, hoppas du hittade något intressant :)
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Bride

Jag känner att jag kommer ha att göra denna kväll. Blev framför allt intresserad av det där inlägget om varför vissa djur byter kön, så nu ska jag koka mig en kopp te och klicka mig in där :D

Svar: Trevlig läsning ;)
Mikaela Puranen

mammatillmirakel.blogg.se

Du har hunnit med så mycket roligt och inteessant:)


Kom ihåg mig?